Pladser hos Mikroerne
Vi åbner hvert år for opskrivning af den kommende årgang 0. klasse-børn fra 1. april til ca. 30. april.
Opskrivningen foregår via en tilmelding på vores hjemmeside, der bliver aktiv næste gang d. 1. april 2025. En forudsætning for at blive tilbudt en plads er, at man har deltaget i et “Intromøde for nye forældre” (se i gruppens kalender for det næste).
Der er i øjeblikket ikke lederkapacitet til at optage flere mikrospejdere for nuværende 0. og 1. klasse-børn.
Man kan ikke blive skrevet på venteliste og vi har ikke mulighed for at besvare henvendelser vedr. opskrivning pr. mail.
Om Mikroerne
I kalenderen kan I følge med i den overordnede plan for møder og arrangementer. For det meste vil der ikke stå, hvad vi skal lave, men der vil stå hvornår vi har møder og ture. Praktisk info til de enkelte møder vil blive kommunikeret via vores lukkede Facebook-gruppe. Vi bruger hjemmesiden ved tilmeldinger til ture og arrangementer.
Det er informationerne om møder og ture på Facebook der gælder, hvis der ikke står det samme begge steder.
Mødedage
Som udgangspunkt mødes vi tirsdage kl. 17:30-19:00 + første lørdag i måneden kl. 10:00-13:00 (tirsdagen efter lørdagsmødet holder vi normalt fri og glæder os til næste tirsdag). Ændringer til dette vil fremgå af vores halvårskalender og/eller kommunikeres i vores FB-gruppe.
Vigtigt at prioritere lørdagsmøder og ture
Lørdagsmødet er dagen med rigtig meget hygge og som spejderne plejer at se meget frem til. Her har vi mere tid til at være sammen og måske tage på ture væk fra hytten, uden at lektier og sengetid kalder. Det er også de dage, hvor vi lærer hinanden bedre at kende og tager en sludder-for-en-sladder rundt om bålet ... Nogle måneder er der i stedet for lørdagsmøde en tur med en eller flere overnatninger.
Hvad skal man have med til møderne
Husk at vi altid har spejdertørklæde og -uniform på, når vi er til spejder. Mikrospejderne skal have en mug (kop) med til spejdermødet. Når mikrospejderne har taget kniv-knob-bål mærket, må de have deres egen dolk med til spejder. Mikrospejderen skal altid være påklædt efter vejret, da vi altid har udeaktiviteter på møderne. Helst efter lag-på-lag-princippet, så det er nemt at tilpasse påklædning i forhold til aktivitetsniveauet.
Afbud til møderne
Det kræver en del planlægning at afholde et spejdermøde og derfor er det vigtigt at man i god tid melder fra, hvis man ikke har mulighed for at komme til næste møde - både af hensyn til planlægning og til indkøb af materialer.
Afbud skal ske ved at skrive et opslag i vores lukkede Facebook-gruppe ”Søndermark Mikro” eller en kommentar til det aktuelle mødeopslag.
Kommunikation med lederne
Opklarende spørgsmål til møder/ture kan med fordel stilles i vores FB-gruppe, da der sikkert er andre mikroforældre, der sidder med samme spørgsmål.
Det er også muligt at skrive til os pr. mail. Det skal ske på mikro@sondermark.dk. Det er en postkasse, som alle mikrolederne har adgang til, men forvent ikke at vi læser mails løbende.
Drejer det sig om mere personfølsomme oplysninger, kan der skrives til en af lederne via Messenger.
Vigtigt:
Hvis I har børn med særlige behov, medicin, allergier eller andet, så skriv det til Mao på Messenger. Vi kan bedst hjælpe spejderne, hvis vi er informerede om disse behov.
Vi bruger Facebook grupperne "Søndermark Mikro" og "Søndermark Alle" til information og kommunikation med forældre.
I bedes anmode om medlemskab af begge grupper, når jeres barn er blevet medlem.
I disse lukkede grupper lægger vi billeder op fra møder og ture og kan lægge vigtige detaljer ud omkring vores aktiviteter.
Vi godkender kun anmodning om medlemsskab, hvor der er svaret på de krævede spørgsmål. Hvis I anmoder uden at svare på spørgsmålene, vil anmodningen blive afvist - også selvom vi kender den der anmoder. Det skyldes at vi bl.a. bruger oplysningen til at sikre at vi overholder GDPR-reglerne og kun har medlemmer med relevant relation til mikrospejderne.