Generalforsamling/ Grupperådsmøde Søndermark Gruppe 2022
Mødet er for både forældre, spejdere og ledere.
Kl. 17.30 mødes alle omkring bålet uden for hytten og hører historien om Tænkedag, som er den fælles fødselsdag for Lord og Lady Baden-Powell, grundlæggerne af drenge – og pigespejderarbejde og de første verdensspejderchefer.
Efterfølgende er der spejderløb for alle under 15 arrangeret af troppen og Grupperådsmøde/ generalforsamling for forældre, ledere og andre over 15.
Grupperådsmødet begynder med fire poster, Beretning, Penge, Forældresamarbejde og Pige/ drengespejderarbejde, som alle gennemfører i nærmere defineret rækkefølge.
Herefter afholdes den formelle del af mødet inde i den store hytte.
Dagsorden
a) Valg af dirigent og referent. Bestyrelsen indstiller Mette Grønvold til dirigent
b) Beretning fra bestyrelsen som minimum omfatter i en opfølgning på arbejdet med den gældende udviklingsplan samt ii. en opfølgning på arbejdet med beslutninger, som rådsmødet tidligere har truffet. Spørgsmål/ kommentarer fra post.
c) Fremlæggelse af årsregnskab for det foregående år til godkendelse
d) Fremlæggelse af budget for det kommende år til godkendelse OG fremlæggelse af justeret budget for indeværende år til godkendelse.
e) Vedtagelse af kontingent for det kommende år
f) Behandling af indkomne forslag, som skal være bestyrelsesformand Mette Grønvold mette.gronvold@gmail.com i hænde senest 15.2.2022
g) Vedtagelse af udviklingsplan Søndermarks gruppes udviklingsplan gælder til og med 2024.
h) Valg til bestyrelsen, jf. § 66-§ 68 gælder for en to-årig periode. Først fastsættes antal af pladser i bestyrelsen. Bestyrelsesmedlemmer valgt i 2021 fortsætter til 2023. Bestyrelse foreslår 12 med mulighed for valg af suppleanter.
- Kasserer
- Forældre/interesserede
- Ledere
- Unge, gerne mellem 15 og 25
- Valg af revisor: Idet Søndermark Gruppe har et kommunalt tilskud på mere end 300.000 kr. er vi pålagt ekstern revision. Bestyrelsen indstiller Grant Thornton
i) Valg af stemmeberettigede til Korpsrådsmødet 18.-20.11.22 (2 personer)
j) Valg af stemmeberettigede til Divisionsrådsmødet (5 personer)
k) Eventuelt